Oldal kiválasztása

Csapatunk ott volt a 2019-es Ecommerce Expo eseményen, amely az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvénye. Ahogy a közösségünknek ígértük egy beszámolóval jelentkezünk az Ecom Expo-ról, bemutatjuk nektek, hogy miről is szólt ez a rendezvény és milyennek láttuk mi magunk. Korábban már sok hasonló nagyobb marketing témájú eseményen megfordultunk, de ez volt az első Ecommerce Expo, amin részt vettünk.

Milyenek is ezek a nagy rendezvények?

Ha olvasóink közül valaki még nem járt volna nagyobb marketing konferencián akkor azt érdemes tudni általános lebonyolításukról, hogy az ilyen rendezvényeken az előadásokon túl, mindig van egy sor kiállító, akik valamilyen módon kapcsolódnak a témához, jelen esetben az e-kereskedelemhez. Nagyságrendileg olyan 1000-1500 vendég szokott megjelenni, így a kapcsolatépítésre is jó lehetőséget kínálnak, beléptetéskor egy kis csomagot kapnak az emberek. Az előadók számában azért már nagyobb a szórás! Van, ahol csak kisebb létszámban 5-10 fő ad elő és van, ahol ennél jóval több, ebbe a kategóriába tartozik az Ecom Expo is, ahol 44 előadás közül lehetett válogatni.

A 2019-es Ecommerce Expo

Várakozásainknak megfelelően rengetegen látogattak ki az Ecom Expo-ra, gördülékeny volt a regisztráció, kizárólag a ruhatárnál voltak nagyobb sorok, egy kis türelmet igényelt. Eközben egy gerilla marketing akció keretében, rendőrnek öltözött fánkot osztogató emberek oldották a ruhatárhoz sorban állók hangulatát.

 

Ecom Expo 2019 színpad

 

Mint a legtöbb nagy konferenciánál itt is azt sajnáltuk a legjobban, hogy annyi szimpatikus előadás van egy időben, hogy szinte lehetetlenség választani közülük… kis fejtörés után leszűkítettük a kört, szétváltunk és igyekeztünk minél több előadást meghallgatni, szinte minden e-kereskedelmi témakörben okosodtunk. Alapvetően 5 féle területen nyújtott segítséget az Ecom Expo 2019, a Marketing & Vevőszerzés, Webáruház indítás & Külföld, Logisztika & Jog & Fizetés, Önfejlesztés & Stratégia, Konverzió & Lojalitás.

Az előadók

Kifejezetten tetszett Bogár Márk (Sárréti Cilifarm) őszinte véleménye az influencerekről aki megosztotta, hogy az ügyfél szemével mitől lesz hiteles egy véleményformáló erővel bíró blogger/vlogger. Illetve az egész Ecom Expon az, hogy sok fiatal előadó volt így az e-kereskedelem iránt érdeklődő fiatal vállalkozó vendégek is otthonosabban érezhették magukat.

Kelkó Tamás újra tudatosította, mire vágynak a fiatalok és mit kell adni ahhoz, hogy hűséges munkatársakká váljanak, hogyan gondolkodjunk egy fiatal fejével aki az Y, Z generáció tagja. 

Papp Gábor egy Ecommerce SEO mesterkurzust tartott, amihez talán rosszul választottak termet a szervezők, mert konkrétan a folyosón is álltak a nézők annyian kíváncsiak voltak rá. Joggal, mert tényleg a 0-ról összeszedte a SEO alapjait, gyakorlati példákkal szemléltetve és annak ellenére, hogy ez a rendezvény elsősorban az e-kereskedelemmel foglalkozók számára kívánt hasznos tudást nyújtani, egy nem e-kereskedelmi vállalkozással rendelkező vendég számára is érdekes, hasznos és színvonalas előadás volt. 

Utoljára de nem utolsó sorban, a személyes kedvencünk Farkas Zsolt volt (7digits), aki marketing pszichológián alapuló growth hacking tippeket osztott meg a hallgatósággal, érdemes volt végig jegyzetelni, kiváló tippeket hallhattunk. 

A kiállítók

Ahogy már említettem minden hasonló nagy konferencián, sok-sok kiállító is jelen van. Az 2019-es Ecom Expo is bővelkedett kiállítókban. Őszintén szólva nekünk már kicsit sok is volt, ha emlékeink nem csalnak 55 kiállító volt jelen. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy talán erre a „problémára” is igyekeztek megoldást találni a szervezők, az Útlevél nevű játékukkal.

Ennek lényege, hogy 26 pecsétet kellett összegyűjteni a megjelölt kiállítóktól és értékes nyereményekre tehetett szert az, aki végig járta a kiállítókat és leadta az Útlevelét az infopultnál. A játékban 100 ezer forinttól 1000 euróig terjedt a nyeremények értéke – ajándékkosár, licenc csomag, audit, előfizetés stb. kicsit úgy éreztük magunkat, mint amikor az osztálykiránduláson csapatjáték keretében városismereti feladatlapot kaptunk volna, de élveztük is.

 

A kiállítókat is mindenképpen dicséret illeti nagyon figyelmesek voltak a látógatokkal, ha látták, hogy valaki tanácstalanul álldogál és esetleg nem merik megszólítani a kiállítókat, akkor diszkréten a segítségükre siettek. Ami még a kiállító téren nagyon tetszett nekünk, hogy nem egy hatalmas molinóval jelezték, hogy ez itt az Ecommerce Expo, hanem egy stílusos embernagyságú 3D-s logóval! 

Még több infó az Ecom Expo 2019-ről

Ha szeretnél az előadásokról még többet megtudni vagy saját magad levonni a következtetéseket a rendezvény és az előadások színvonaláról, akkor ide kattintva, az Ecom Expo hivatalos oldalán kérheted és megnézheted a 2019-es esemény 6 legnépszerűbb előadásának felvételét! Köztünk az általunk is említett Papp Gábor, Ecommerce SEO mesterkurzusát.

Nem fogod elhinni! Önmagában ez a hat előadás is, aminek a felvételei utólag ingyenesen megtekinthetőek összesen 4 órányi tartalom e-kereskedelemről. Ha gondolkodtál már valaha webshop indításon akkor ajánlott a megtekintésük.