Oldal kiválasztása

Avagy, hogyan szerezzünk vevőket, ügyfeleket üres zsebbel? Szükséged lenne vásárlókra, ügyfelekre? De éppen nincs egy árva fillér sem, amit hirdetésre tudnál költeni? Ne csüggedj van megoldás, ebben a bejegyzésben 5 ingyenes vevőszerzési módszert osztunk meg veled, amit annak idején amikor még üres zsebbel kellett ügyfeleket szereznünk mi magunk is használtunk.

Előre bocsátjuk várhatóan ki kell lépned a komfortzónádból és kitartó munkára lesz szükséged. Segítségképp viszont összeírtunk néhány tippet és ha tetszettek jelezd nekünk és akkor folytatjuk! Lássuk is, milyen ügyfélszerzési módszerek állnak rendelkezésedre.

1.) Ismerősök és az ő ismerőseik

Nagyon alap, de említsük meg! Kezd rögtön az ismerőseiddel, szedd össze a gondolataidat, írd le mi az amivel foglalkozol, miben tudsz segíteni az embereknek. Majd kezd el megkeresni üzenetben az ismerőseidet, lehetőség szerint egy kicsit tedd személyessé az üzenetet amit már előre megírtál, hogy ne csak egy sablonos valaminek tűnjön.

Benne lesz a pakliban, hogy az ismerősödnek éppen nem lesz szüksége arra amit te kínálsz, de ebben az esetben se hagyd annyiban, kérd meg rá, hogy valamilyen formában segítsen neked. Pl.: ossza meg a facebook oldaladat, vagy ajánlja tovább az ismerőseinek a terméked/szolgáltatásod.

Sokan tartanak attól, hogy mit fognak majd szólni az ismerősei, ha neki áll „házalni”, de ettől szerintünk nem kell tartani, ha megfelelő módon kommunikálsz, legyen személyes az üzeneted akkor is, ha a lényegi tartalmat előre megírtad, ha számára éppen nem érdekes akkor kérj segítséget, ha teljesen elzárkózik akkor ne vidd túlzásba, köszönd meg, hogy meghallgatott és lépj tovább.

2.) Közösségi oldalak csoportjai

Valószínűleg a te vállalkozásodhoz kapcsolódóan is van néhány csoport a közösségi oldalakon, amit aktívan tudnál használni néhány új vásárló/ügyfél megszerzésére. Mielőtt viszont vad posztolásokba kezdenél és mindenféle helyre bedobnál egy hirdetést, inkább azt tanácsoljuk, hogy egyrészt gondold végig, hogy a te célcsoportod – potenciális vevőid – leginkább hol lesznek elérhetőek?

Ne csak Facebook csoportokban gondolkodj, az interneten számos más helyen is megtalálhatod őket, kapásból a többi közösségi oldalon is valószínűleg, lehet, hogy ott nem akkora számban de valószínűleg a versenytársaid sem lesznek feltétlenül ott, ezeken kívül, számtalan fórumon és egyéb helyen is ott lehetnek, mérd fel a lehetőségeidet!

Még egy jó tanács, ne reklámokkal szórd tele ezeket a helyeket! Ideig-óráig lehet, hogy működni fog, de hosszabb távon sokkal jobban jársz, ha inkább egy szakértői imázst alakítasz ki magadról. Próbálj meg segíteni a célközönségednek, ha kérdésük van válaszold meg és csak akkor ajánld magad, ha konkrétan igény merült fel a termékedre/szolgáltatásodra. Ez a módszer sokkal hatékonyabb lesz, mintha mindenhová csak valami reklámszagú bejegyzést tennél közzé. Meglátod, akiknek segítettél valamiben bátran ajánlani fognak téged másoknak is.

3.) Ajánlatkérő weboldalak

Ha esetleg eddig nem találkoztál volna ezekkel, akkor jó, ha tudod vannak idehaza is olyan oldalak, amin keresztül ajánlatokat tudnak kérni tőled potenciális ügyfeleid. Fontos ezek között van ingyenes, van olyan ami egy ideig ingyenes és van fizetős is, de mindenképpen érdemes kipróbálni ezeket.

Tapasztalatunk szerint a gyorsaság döntő tud lenni, ha te vagy az első aki felveszi az ajánlatkérővel a kapcsolatot (lehetőleg telefonon) és valóban tudsz megoldást is kínálni neki akkor jó eséllyel elnyerheted a megbízást. Persze még rengeteg más dolog lehet fontos egy ajánlatadás során erről viszont ennek viszont egy külön írást lehetne kb. szentelni, szóval most nem térnénk ki rá. Ha jól mennek az idegen nyelvek akkor érdemes a külföldi hasonló oldalakat is megnézned, van több szabadúszó közvetítő, nemzetközi weboldal is.

4.) Internetes kutatás és megkeresések

Ez a tipp talán leginkább akkor jön jól, ha valamilyen szolgáltatásod van, de olvasd el nyugodtan akkor is, ha nem szolgáltató vállalkozásod van, kitudja mit hoz még a jövő! Ha dolgoztál már valaha értékesítői pozícióban akkor biztosan kipróbáltad már ezt a lehetőséget.

Sokan szeretik ezt csinálni és még többen nem, mivel sajnos elég sok negatív élményt és elutasítást lehet szerezni, de erre előre fel kell készülni. De térjünk is a lényegre, kezdj el kutatni az interneten és keresd fel a potenciális ügyfeleidet e-mailben vagy telefonon, írj előre meg egy scripetet, néhány sort, hogy mit is szeretnél mondani és lehetőség szerint próbálj meg valamelyik döntéshozóval beszélni a kiszemelt cégnél.

Mint, ahogy fentebb írtuk készülj fel a visszautasításokra, lesz belőle bőséggel, de ha kitartóan próbálkozol akkor amellett, hogy ügyfeleket szerzel, rengeteg információhoz is hozzájuthatsz a célközönségedről. Hiszen ki más tudná neked a legjobb tippeket adni, mint a potenciális vásárlóid. Erről a témáról is, illetve magáról az értékesítésről is még sok mindent lehetne írni, de erre inkább egy későbbi írásunkban térnénk ki, nézzük inkább a következő tippet.

5.) Ingyenes rendezvények, kapcsolatépítés

Legyél ott mindenhol! Ha szerencsés iparágban vagy akkor számtalan esemény közül válogathatsz, ahová el tudsz menni és kapcsolatokat tudsz építeni, de biztosak vagyunk benne, hogy mindenkinek van valamennyi lehetősége. Keress, kutass, mérd fel az iparágad és ne feledd gondolkodj kicsit megint a célcsoportod fejével, fókuszálj azokra az eseményekre is, ahol ők megjelenhetnek és kövesd a fentebb a csoportokkal kapcsolatban leírt módszert. Építsd a szakértői imázsod és segíts az embereknek, hogy aztán te juss eszükbe legközelebb és hozzád forduljanak, tőled vásároljanak, majd téged ajánljanak.

Igyekszünk mi is az Alapítók Klubjánál a lehetőségeinkhez mérten eseményeket szervezni, segíts ebben nekünk te is, olvass minket, legyél aktív, szólj hozzá az írásainkhoz, mondd el a véleményed, üzenj nekünk, kérj tőlünk segítséget, oszd meg a tartalmainkat, ajánld kezdő vállalkozó ismerőseidnek! Hogy semmiképp ne maradj le az általunk szervezett eseményekről, kövesd facebook oldalunkat és nyomj egy lájkot itt. Köszönjük, hogy követsz és olvasol minket!